21 november 2011

"Tijdens 'n mistige avond..."


Mist bedekt deze avond de wereld als een dikke donsdeken. De wereld lijkt zo heel, heel klein. Zelfs het huis aan de overkant van de straat is 'verdwenen' in een grote mistwolk.

Fog covers the world like a blanket tonight. It makes the world look very, very small, even the house across the street has 'disappeared' in a misty cloud.


Binnen branden de kaarsen, er staat een grote kop hete thee binnen bereik en ik maak nog wat piramideblokjes. Het zijn er nu 124 in totaal, en er zijn nog genoeg restjes voor veel meer blokken. Soms heb ik het idee dat de stapel restjes groeit in plaats van krimpt, maar waarschijnlijk is dat mijn eigen schuld. Ik blijf immers ook aan andere quilts werken en elk nieuw restje stof wordt meteen op de piramide-restjes-stapel gelegd.

Inside, candles are burning, a hot cup of tea is within reach, and I'm piecing some more pyramids. I've made 124 pyramids so far, and there are plenty scraps left to make many more blocks. I sometimes think these scraps multiply instead of decline, but probably it's only me to blame, because I keep working on other quilts aswell and each new scrap is added to the pyramid-scrap-pile.


Het blok waar ik nu mee bezig ben bestaat uit meer recente restjes: donkerbruin en grijs uit het November Mini Quiltje 'In The Meadow...', oker en blauw uit de 'Summer's End' en rood uit het nieuwe engelenquiltje. Later zal dit blok tussen de andere blokken komen te zitten, naast blokken met veel oudere stoffen. Ik denk dat dat mooi zal staan. En als het niet mooi is, ach, dat maakt ook helemaal niet uit. Ik vind het heerlijk om aan deze quilt te werken, de quilt die zo anders wordt dan alle quilts die ik gewoonlijk maak. Vol met herinneringen en straks een herinnering op zich.

Fijne avond!

The block I'm working on contains more recent scraps: dark brown and grey from the November Mini Quilt 'In The Meadow...', ocre and blue from the 'Summer's End' and red from the new Angel quilt. Later, this block will be sewn into the quilt, right next to blocks with older fabrics. I think they will match well. And if they don't, well, who cares. I love how different this quilt is from quilts I usually make. Full of memories, this quilt will become a memory on it's own.


Have a nice evening!


De piramidequilt is een heel speciale quilt, vol herinneringen. Meer verhaaltjes over deze restjesquilt vind je hier. Voor het patroon en een handige uitleg klik je hier (gratis patroon) en hier (tutorial).

The pyramidquilt is a very special quilt, full of memories. You can read more about this scrap quilt here. For the pattern and an easy tutorial, click here (free pattern) and here (tutorial).

15 opmerkingen:

Inge zei

Ik proef hier een heel bijzonder sfeertje. Ik "zie" je gewoon zitten, in je kamer met die thee en al de lapjes om je heen, helemaal gezellig! Je laat ons fijn mee genieten. De leuke foto's maken dit logje compleet.

Groetjes,
Inge

quiltlodge gerda zei

Dat wordt een heel bijzondere en dierbare quilt. Geweldig.

Ellie's Quiltplace zei

@ Inge: het perfecte sfeertje om wat blokken te maken! :o)

@ Gerda: leuk je weer te zien, nu heb ik jou ook meteen weer gevonden ;o)

Anoniem zei

Gezellig hoor.....ik ben nu ijverig alle lapjes aan het verzamelen zodat wie weet ik ook ooit eens zo'n piramide quilt kan maken......
groetjes Marjolein

Irena zei

gezellig is net of ik met deze dames op visite kom,ik mag allebei heel graag,en zo als Inge zeg,zie ik dat ook zo.Gisteren bij Jacqueline geweest voor appliceren,was weer gezellig,we hebben heel leuk groepje,veel liefs irena

AnitaS zei

Heerlijk he om als het buiten zo grauw is met thee en kaarsje aan lekker te zitten patchen. En dan ook nog aan zoiets vol met herinneringen.

Birgitte aka Bietje zei

Ach wat vertel het het sfeervol. Het is ineens minder erg dat het zo mistig is.

Guusje, zei

Het klinkt heerlijk om zo bezig te zijn met de lapjes op een mooie mistige avond.

Carin zei

Dit gaat echt een schitterend quilt worden, ik hou wel van die scrapquilts ... het enige wat me tegen houdt is steeds hetzelfde blokje maken :-)

Margreet zei

Dat wordt een hele leuke quilt! Ik heb gisteren ook heerlijk gepatcht en blokken geknipt,maar ik ben wel blij dat de mist vandaag is opgetrokken en de zon af en toe te zien was.

Ellie's Quiltplace zei

@ Marjolein: het leuke is dat je de quilt net zo groot maken als je wil. Een leuke mini als je minder restjes hebt, of een sprei als je er heel veel hebt bijeen gespaard. Of een loper, voor op tafel. Volgens mij zou dat er ook prachtig uitzien!

@ Irena: het is altijd gezellig he, bij Jacqueline. Appliceren is zo leuk om te doen! Ik zal je blok binnenkort wel op je log voorbij zien komen. Ik ben benieuwd!

@ AnitaS: Heerlijk! Ik vind dat echt een avondje rustig genieten.

@ Bietje, Petra: met een quiltwerkje vind ik alle weersoorten minder erg! Enkel een hete zomer, dat heb ik niet graag, want dat is voor mij echt geen quiltweer ;o)

@ Carin: ik heb ook graag een beetje afwisseling. Ik vind ze super mooi, maar mij zul je geen vingerhoedjesquilt zien maken.
Bij de piramides verveel ik me niet, want elk blok is anders qua lapjes en combinaties. Bovendien wissel ik ook af, door de gemaakte blokken al deels aan elkaar te zetten. En als ik geen piramide-zin heb, dan werk ik gewoon aan wat anders. Er ligt nog genoeg, LOL!

@ Margreet: heerlijk he! Ik moest voor het werk naar buiten en het was echt genieten. Lekker met de jas open op de fiets. Ging nog prima. Zo zou je bijna vergeten dat de winter eraan komt.

Fien zei

Ik zie het ook zo voor me met die kaarsjes en thee. gezellig hoor.
We zijn op vakantie in Z.limburg(ned.) hier geen mist wel veel zon.
Het piramide werkje is mee, heerlijk, zomaar weer 10 erbij.
Groetjes Fien.

Ellie's Quiltplace zei

@ Fien: fijn dat jullie zon hebben. Limburg is prachtig in de herfst, maar met regen zou het ook maar zonde zijn.
Als je in de buurt bent moet je eens langs Jacqueline gaan (in Hillensberg, net over de grens bij Sittard/Doenrade). Wie weet vind je nog wel wat mooie stoffen. Doe je haar de groetjes van mij? ;o)
De piramides zijn een heerlijk werkje voor op vakantie, zo is mijn verslaving begonnen.

By Pastries zei

Mist is ook wel weer gezellig! Leuke foto's op je blog!

Ellie's Quiltplace zei

@ Patricia: mist is een perfect quiltweertje ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...