15 januari 2012

Felle kleuren...

Vorig jaar januari, ontving ik deze leuke lapjes van de Stoffenclub van The Log Cabin. Het liefst zie ik de meer 'gepoederde' kleuren, maar op deze felle kleuren en leuke prints was ik meteen verliefd.

January last year, I received these lovely fabrics from The Log Cabin's Fabric Club. Mostly, I prefer more 'powdered' colors, but I fell in love with these bright colors and cheerful prints immediately. 


Misschien ken je het gevoel, of misschien ben je gedisciplineerder dan ik, maar ik móest gewoon een quilt maken met deze stofjes en ik 'moest' meteen starten (tot zover de Goede Voornemens, waarbij ik had besloten om aan niet teveel nieuwe projecten te beginnen. Inderdaad, ik heb het nog geen maand volgehouden... ;o)

Maybe you know the feeling, or maybe you're more disciplined then I am, but I just had to make a quilt with these fabrics and I had to start right away (so far for last years New Years Resolution of not starting too many new projects. Yes, it lasted not even a month... ;o)


Samen met wat stoffen die ik nog bijbestelde voor de rand en afwerkbies, vormden deze stofjes al snel een lief mini quiltje, genaamd 'Love'. Ik wilde al lang een eenvoudig hartenquiltje maken, en deze stofjes waren er perfect voor.
Together with some extra fabric I ordered for the border and binding, these fabrics resulted in a cute mini quilt, called 'Love'. I wanted to make a simple heart quilt for quite some time, and these fabrics just seemed perfect for it.


Trouwens, het popje op de foto's is Miepie. Zij was mijn popje toen ik nog klein was en ik heb uren met haar gespeeld. De afgelopen 10 jaar ben ik een paar keer verhuisd en Miepie raakte kwijt. Misschien had ik haar per ongeluk in een verkeerde doos gestopt en was ze bij het afval beland in plaats van bij de verhuisdozen... 'Ach, het is maar een popje' zal je misschien denken, maar voor mij is ze een belangrijke herinnering aan mijn jeugd. Maar vorig jaar kwam Mams, toen ze de zolder opruimde, ineens Miepie terug tegen, ver weg in een doos. Ik ben blij dat ik haar terug heb!

By the way, the doll in the pictures is called Miepie (pronounced as Meepee). I used to play with her for hours and hours when I was a little girl. Over the past 10 years I have moved several times and Miepie got lost. Maybe I accidentaly misplaced her, and she had ended up with the trash instead of the moving boxes... You might think she is 'just a doll', but to me, she a real childhood treasure. But last year, while cleaning the attick, Mams retrieved Miepie, and I'm happy to have her back!


Terug naar de stofjes ;o) Natuurlijk had ik voor het mini quiltje maar kleine stukjes van de stoffen gebruikt. De Goede Voornemens nog steeds vergetend (je snapt nu waarschijnlijk waarom ik er dit jaar dus geen heb gemaakt!), ontwierp ik een blok en een quilt en ging ik aan de slag.

Back to the fabrics ;o) Of course, I only had to use small pieces of fabric for the mini quilt. Still forgetting about my New Years Resolutions (you probably see why I didn't make any Resolutions this year!) I designed a new block and quilt, and got started.


Maar ik was aan veel te veel projecten tegelijk bezig en ik werd er onrustig van. Daarom werden er een paar projecten, waaronder deze, opzij gelegd. Maar, de afgelopen maanden ben ik in een afmaak-bui. Echt waar, ik vind het zelf ook een beetje eng klinken, want ik ben meer het ik-start-heel-veel-projecten-en-maak-ze-niet-allemaal-af type, maar nu ik in die bui zit, profiteer ik er natuurlijk ook van om een aantal van mijn UFO's af te maken.

However, working on too many projects makes me feel restless, and so I put some projects on hold, including this one. But somehow, since a few months, I'm in a finishing mood. Really, it sounds a bit scary to me too, because I'm more the starting-many-projects-and-finishing-not-so-many type of person, but I do try to make the most out of it, and finish a few of my UFO's.


Nu heb ik deze quilt dus weer opgepakt. Alle blokken liggen geknipt klaar. Er waren er zelfs al 2 gemaakt en het resultaat is erg leuk. Dus wie weet, hopelijk is dit binnenkort ook een AFFO. De restjes van het Love quiltje zijn al gebruikt in de piramides, en hopelijk kunnen de restjes van deze quilt daar snel aan toegevoegd worden!

So now I picked up this project again. All blocks are cut and ready to sew. I even made 2 blocks back then and the result is lovely. So who knows, maybe this one will be an AFFO soon. The scraps of the Love quilt have been used in my Pyramid Quilt already, I hope to add the scraps of this quilt too!

26 opmerkingen:

Anoniem zei

Je love quilt is schattig ik hou wel van die lieve hartjes en die frisse kleurtjes.....en dat stofjes je kunnen roepen om iets nieuws te beginnen dat is je artiestenbloed als dat eenmaal kriebelt kan je er niets meer aan doen, maar afmaken van werkstukken is ook een goed streven ;o)
fijne zondag...

quiltlodge gerda zei

Wat een superschattig quilten! Ik zie allemaal vrolijke stofjes op je blog dit keer, heeeeerlijk. en wat fijn, dat je popje van haar akelige plekje op zolder is gehaald en weer lekker een plekje in je leven heeft. groetjes

Marie-José zei

8-)Wat een schattig verhaal. Ik ken dat wel van poppen en beren. Ik heb nog steeds een beer van toen ik 6 was. En die gaat echt niet weg. Het is ook zo aantrekkelijk al die nieuwe projecten maar ik wordt er dan chaotisch van en maak helemaal niks af. Dus te veel nieuws mag niet van mezelf. Maar een paar verschillende projecten houdt wel de lol en de afwisseling erin. ben benieuwd wat je allemaal af gaat maken.

Irena zei

ja ,patroon van Love heb ik gekocht,maar nou nog maken,even ben ik nog bezig met onze cursus alles aan elkaar te naaien,echt zit prachtig uit,foto's volgen op mijn blog,oef maar je angel wacht ook,waar zou ik beginnen???groetjes

Fien zei

Wat een gezellige vrolijke kleuren.
Dit wordt vast weer erg mooi. Goed van je om toch weer iets af te maken, ik snap het wel , als je een leuk idee heb wil je het ook gelijk uit proberen. Dat is heel herkenbaar.
Fijne Zondag. Groetjes Fien.

AnitaS zei

Wat een mooi hartenquiltje is het geworden. Fijn dat Miepie weer terug is. Ik ben ook in een affobui.

jjthor zei

I love your quilt! What pattern are you using for the last picture? I have started the pyramid quilt last year but didn't get much of it done hoping to get more done this year as well as the house a day quilt I have started!

Inge zei

Ik heb ook helemaal niks met lapjes met felle kleuren, maar nu ik zie wat jij er van gemaakt hebt, vind ik deze zomaar superleuk! En ik heb ook een "er moet nodig eens wat af" bui en ben ook in mijn UFO's gedoken. Er liggen nu een paar tops, groot en klein, klaar om te worden doorgequilt. Ik begin straks met een kleintje. Ik wil echt snel een AFFO hebben LOL Door jouw logje wordt ik opnieuw gestimuleerd.

Fijne dag verder,
Inge

Marga (MarPie) zei

Kan me levendig voorstellen dat je op die stofjes verliefd bent geworden. Leuk quiltje is "love" geworden. Je nieuwe ziet er ook heel belovend uit. Succes met het afmaken.
Groetjes,
Marga♥

Phebe and Jane zei

Wat een leuk love-quiltje. Mooie stofjes ook.
Groetjes,
Marian

Tammy zei

I love your mini love quilt. I have that Bliss fabric too and am working on a quilt to use for it. I love the Bonnie and Camille lines of fabric. Can't wait to see your next quilt!

Ellie's Quiltplace zei

@ Marjolein, Fien: ik ben blij dat je het gevoel herkent en dat ik niet de enige ben ;o)

@ Gerda, AnitaS: ik ben ook blij dat ik Miepie terug heb gevonden. Ik ben altijd heel zuinig op mijn spullen en ik vond het super jammer dat ik haar, en alle jeugdherinneringen, kwijt was!

@ Marie-José: ik heb precies hetzelfde gevoel van chaos en niks afmaken. Helemaal niks voor mij, want ik word er onrustig van en dat hoort niet bij een hobby. Ik heb een aantal projecten opzij gelegd om me te concentreren op andere en zo werkt het perfect voor mij.

@ Irena: Love is een heel leuk quiltje om het appliceren te oefenen. Je kunt de hartjes trouwens ook heel leuk appliceren met de vliesofix en de festonsteek. Dat is gemakkelijker dan 'onzichtbaar' appliceren en geeft ook een heel leuk resultaat.

@ Jennifer: I designed a block myself. I will show it soon.
Most important is that you enjoy working on your pyramid quilt. There's no deadline or something. Just enjoy!

@ Inge: een paar UFO's afmaken zo nu en dan kan absoluut geen kwaad. Het voelt heel goed om de laatste steekjes aan een quilt te doen.
Felle kleuren zeggen mij ook niet zo veel, maar op deze stoffen was ik ook meteen verliefd!

@ Marga, Marian: dankjewel. De nieuwe quilt wordt iets heel anders, maar ook, vind ik zelf toch, ontzettend leuk!

@ Tammy: thank you! I love their new fabric line too, but I want to finish this quilt before I start something new. I'm a hand quilter, so progress is slow and I can't make quilts with all fabrics I like. But these bright fabrics definately are among my favorites!

Janet zei

Hoi Ellen
je verhaal over miepie vind ik byzonder: mijn dochter heeft hetzelfde popje alleen bij ons heet ze 'kale-kop-kind'vanwege haar haardracht. Na eindeloos te zijn rond gesleept besloot ik dat ze gewassen moest worden: in de wasnachine! Sinsdien heeft ze een lui oog, maar des te dierbaarder werd ze voor mijn dochter. Mijn dochter inmiddels 20 en het 'kale-kop-kind'wacht geduldig in een doos om ooit nog eens weer te voorschijn te komen!
groeten janet

Rosi zei

Que bello te ha quedado, como todo lo que he visto que realizas, tienes un toque especial en la combinación de los colores eso hace que luzca muy pero muy original, felicidades.

SALUDOS.

Ellie's Quiltplace zei

@ Janet: dat is zeker bijzonder! Miepie heeft ook een lui oog, al denk ik niet dat zij in de wasmachine is geweest. Je moet 'kale-kop-kind' goed bewaren hoor, voor je dochter. Het is o zo leuk om zo'n jeugdherinnering te hebben!

@ Rosi: muchos gracias!

Anoniem zei

Dat zijn wel heel vrolijke stoffen om direct mee aan de slag te gaan.
Wat een geluk dat Miepie weer boven water is. Tóch een verkeerde doos, maar wel met het juiste eindstation.
Soms worden veel projecten een beetje onoverzichtelijk, maar ik denk dat dat bij jou allemaal wel goed komt.

Gert zei

Haha, jij kunt al net zo slecht afspraken met jezelf maken als ik, zie ik wel. Ik kan ook ineens vallen voor iets nieuws, terwijl ik eigenlijk iets anders af wilde maken. Maaruh: het is een leuke quilt geworden, en erg toepasselijk met Valentijn voor de deur.

Guusje, zei

Wat een leuke stoffen, die zijn zeker vrolijk, het miniquiltje is erg leuk en de blokken die je er nu van aan het maken bent zien er ook erg mooi uit. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.

Carin zei

Oja dat hartjes quiltje herinner ik me nog en ik ben wel erg beniewd wat je met de overige stofjes gaat maken.
Leuk zo'n pop uit je kinderjaren. Gelukkig heb ik mijn pop ook nog steeds die ik kreeg toen ik 1 jaar werd. oeps ... die wordt in november dus 49 jaar :-)

Annet zei

Wat heb je mooie stofjes gebruikt voor je love quiltje.
Heel vrolijk en gezellig. Toppertje!

Ellie's Quiltplace zei

@ Josée: nu ik een aantal projecten gewoon even in de kast heb gelegd, is het een stuk overzichtelijker. Dat motiveert me om dingen eerst af te maken. Als ik aan teveel bezig ben, word ik onrustig en dan maak ik helemaal niks meer af...

@ Gert: we kunnen elkaar inderdaad de hand schudden ;o)

@ Petra: nu nog de 2e quilt af maken. Dat is wat meer werk, maar ook heel leuk om te doen, met stoffen die net eens 'anders zijn dan anders'.

@ Carin: dat is toch bijzonder he, dat je nog zoiets uit je jeugd hebt! De mijne is nog niet zo oud, LOL, maar ik hoop dat ze ook minstens de 49 jaar haalt! ;o)
Mijn knuffelbeest heb ik ook nog. Behoorlijk gehavend, want die heb ik letterlijk doodgeknuffeld :o)

Ellie's Quiltplace zei

@ Annet: het zijn heel andere stoffen dan ik normaal gebruik, maar dat is juist het leuke eraan. Toch heb ik er lekker iets van mezelf van gemaakt, zowel van de hartjes, als de quilt waar ik nu mee bezig ben.

Sabine Hoogkamer zei

Ellie, wat een prachtige quilt, de Love quilt. En met zulke leuke stofjes. Als ik dit zo zie wil ik hem ook meteen maken.
Heb trouwens hetzelfde probleem als jij hoor. Heel veel starten, weinig afmaken.
Maar dit Hartenquiltje..... mjummie om je vingers bij af te likken..... ik wil ook. :-)

Ellie's Quiltplace zei

@ Sabine: dankjewel! Hij is ook ontzettend leuk om met restjes te maken.
Ik ben nu goed aan het afmaken... eens zien hoe lang ik dat volhou ;o)

Sabine Hoogkamer zei

Hai Ellie,
Bestaat er een (kleine kans) dat je hem als compleet pakket (met deze stofjes) gaat verkopen via je website? Zou geweldig zijn :-D

Ellie's Quiltplace zei

@ Sabine: als pakket verkopen gaat helaas niet, want ik heb niet genoeg stoffen over. Bij The Log Cabin in Duitsland hebben ze wel niet nieuwe stoffen binnen van Bonnie & Camille, die vergelijkbaar zijn met deze stoffen. Die kun je ook prima gebruiken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...