11 maart 2012

Voorjaarsschoonmaak...


Gisteren was ik van plan nog een aantal steekjes te maken aan mijn Lantaarnquilt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen naald heb vastgehad... De reden? De lente zit in de lucht en ik vond het ineens hoog tijd om het huis schoon te maken. Niet de gewone taken, maar een grondige voorjaarsschoonmaak. Normaal gezien zou dat niet té lang moeten duren, maar ik ben nogal een rommelkont, dus moest er ook eerst flink opgeruimd worden. Dat betekent dat er voor vandaag nog wat schoonmaakklusjes liggen te wachten :o(

Yesterday, I planned to continue working on my Lantern Quilt, but I must admit, I didn't even pick up the project... The reason? Spring is in the air and I suddenly felt an urgent need to clean the house. Not the usual routine, but a complete Spring cleaning. Now I could finish this fast, if not for the fact that I'm quite disorganized and I need to tidy up first. So there's still some cleaning to do today :o( 


Deze dringende behoefte om te poetsen (en vooral het feit dat ik niet in staat ben om dingen lang opgeruimd te houden) deden me denken aan een quiltje dat ik ongeveer 1,5 jaar geleden maakte en wat heel precies mijn karakter weergeeft (en volgens mij dat van jullie ook, want het patroontje is nog steeds een bestseller!).

This urgent need to clean (and especially the fact that I don't seem to be able to keep things organized), reminded me of a quilt I made about 1,5 years ago, which expresses my character perfectly (and I bet yours too, since the pattern still is a best seller!). 


Natuurlijk hoop ik dat mijn huis nu effectief opgeruimd en schoon blijft, maar dit is ijdele hoop... Maar eigenlijk, vind ik dat niet erg! Immers, ongeacht hoe groot de rommel thuis is, als ik deze quilt zie moet ik altijd glimlachen en bedenk ik me dat er veel belangrijker dingen zijn dan een schoon en opgeruimd huis ;o)

Fijne zondag!

Now of course I hope my house will stay tidy and clean, but I have little hope it actually will... But I don't mind! Because regardless of how big a mess my house is, this quilt always makes me smile and it reminds me that there are much more important things then a clean and organized house ;o)

Have a nice Sunday!

15 opmerkingen:

Fien zei

Ik hoop die schoonmaakwoede ook nog te krijgen.
Wat een leuk quiltje , daar ga je vanzelf van glimlachen
Fijne zondag.
Groetjes Fien.

AnitaS zei

Wat een schattig quiltje is het. Ja dat doet het voorjaar zelfs met mensen die niet van huishouden houden. Ook hier wordt opgeruimd en schoongemaakt.

GRANNY'S HOUSE zei

Hier nog een die op haar manier aan de schoonmaak is, het is er ook prachtig weer voor.
Wat een ontzettend leuk quiltje.

Groetjes
Ines

quiltverslaafd zei

Als alles weer schoon en aan kant is kan het er weer even tegen, een voordeel is zo weet je weer eens wat je allemaal hebt. Beter een creatieve bende dan een opgeruimde gaos

Josee zei

Zelfkennis is de beste kennis! Wat een lief quiltje.
Ik denk dat vrijwel iedereen de behoefte voelt om met dit weer ramen en deuren open te gooien en eens lekker met de sopdoek door het huis te gaan.

Guusje, zei

Bij mij begint het ook te kriebelen dus ik neem aankomende week het huis eens flink onderhanden. Leuke quilt trouwens en heel toepasselijk.

Ineke zei

Wat een schattig quiltje, ik had deze nog niet eerder gezien. Heel toepasselijk, ja. Ik hoop ook gauw een flinke voorjaarskriebels te krijgen. Groetjes

Marga (MarPie) zei

Wat raar daar heb ik nog geen last van...van die schoonmaak kriebels. Dochterlief was ook al met DIE schoonmaak bezig vandaag. Ach jij hebt het nu gehad .....bij mij moet het dan nog beginnen ;o)

Groetjes,
Marga

Ellie's Quiltplace zei

@ Fien, AnitaS: ik moet zien dat ik die opruimwoede goed benut, want anders stop ik halverwege omdat ik het beu ben. Schoonmaken vind ik dan weer helemaal niet erg om te doen.

@ Ines, Josee, Guusje: ik vind het heerlijk om heel het huis aan kant te brengen, en ondertussen met de ramen open van de vogel-liedjes te genieten en de eerste échte zonnestralen binnen te laten.

@ Quiltverslaafd: ik heb zelfs mijn doos met UFO's leeggehaald om te zien wat er allemaal in zat. Veel te veel, maar goed, alles ligt nu gesorteerd, dingen die ik eerst wil afmaken bovenop, zodat ze hopelijk toch eens uit de doos komen en (als ze af zijn) aan de muur mogen hangen.

@ Ineke, Marga: als ik ze niet meer nodig heb zal ik ze jullie kant op sturen ;o)

Janet zei

o de lente heeft voor- en nadelen. Heerlijk lentezonnetje oke maar die poetskriebels bleh ik heb liever quiltkriebels. Maar je hebt gelijk een fris gepoetst huis is ook heerlijk, en met het zicht op zo'n schattig toepasselijk quiltje gaat het bijna vanzelf!
groetjes janet

Carin zei

Raar dat als het zonnetje begint te schijnen de meeste zin krijgen in de schoonmaak hahaha ... je quiltje blijft geweldig !!

Gert zei

Die voorjaarsschoonmaakwoede slaat mij meestal over gelukkig (niet dat het bij ons dan een puinhoop is: we hebben een hulp die dit gelukkig voor ons oppakt ;-) Maar ik kan mij wel indenken dat je de kriebels krijgt van dit heerlijke weer.

Karen zei

A very sweet quilt! And, yes there are more important things then cleaning and organizing, but I really should do a little myself! It does make you feel better. :)

Nanske zei

Och Ellie...

Hoe kun je nog niet weten dat creatieve mensen geen rommel hebben.
Ik denk dat het gewoon een evenwicht zoeken is;-)
Groetjes...

Ellie's Quiltplace zei

@ Janet: mijn huis is altijd wat rommelig, maar wel schoon, want vuil, daar kan ik niet tegen. Maar toch, tijdens zo'n grote schoonmaak komt er toch altijd nog vanalles vanachter kasten enzo. Het is fijn dat dat ook af en toe eens grondig gebeurd!

@ Carin: bij mij komt dat vooral omdat dan de ramen en deuren weer open kunnen, en ik niet graag een stofwolk voorbij zou zien komen waaien ;o)

@ Gert: dat is een fijne luxe. Misschien kun je haar eens onze kant op sturen ;o)

@ Karen: you're absolutely right! A clean house, a clean mind ;o)

@ Nanske: daar heb je wellicht wel gelijk in!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...