3 mei 2014

Eindelijk?


Afgelopen donderdag, tijdens de feestdag, heb ik niet stilgezeten. Ik heb gepoetst, de was en wat klusjes in het huis gedaan en in de tuin gewerkt. Ik had juist de was binnen toen de regen ineens met bakken uit de hemel kwam. Ondanks dat ik nog best even van de zon had willen genieten, was ik blij dat het regende. Je zag de planten en bomen gewoon genieten van het langverwachtte water! Toen de zon weer tevoorschijn kwam, zag de tuin er fris groen uit, in sterk contrast met de donkergrijze lucht.

Last Thursday I spend the holiday well by working a bit in our house and garden. I cleaned, washed, did some odd jobs and worked a bit in the garden. I just had taken the laundry inside when rain came pouring down. Even though I would have loved to enjoy the sunshine a bit longer, I was releived it finally rained. You could see the plants and trees enjoy the water! When the sun came back, our garden looked bright green in contrast with the dark grey sky.


Binnen heb ik de tijd nuttig besteed door aan de Holliedolliequilt te werken. Je weet misschien nog wel dat ik in januari schreef dat hij bijna klaar was. 'Bijna klaar' veronderstelt nog wat actie, voor het 'echt klaar' is, en daar was ik nog altijd niet toe gekomen. Dus was het nu hoog tijd om de quilt er weer eens bij te pakken. Ik heb de laatste quiltsteekjes gemaakt en ik heb de neuzen op de honden gezet. Zo zien ze er eindelijk uit als honden, en niet meer als jurken ;o)

Inside I spend my time well, working on the Holliedollie quilt. You might remember I last wrote about it in January, when I said is was almost finished. Well, 'almost finished' requires some action before it turns into 'completely finished' and I haven't seen to have come to that. So I took out the quilt, finished the quilting and added noses to the dogs. They do look like dogs now, instead of dresses ;o)


Nu moeten alleen de ophanglussen er nog aan, het laatste deel van de binding moet omgezoomd worden en er moet natuurlijk nog een label op. Ik heb mezelf beloofd dat ik deze keer de quilt niet meer opzij leg, voordat hij écht helemaal klaar is!

Fijn weekend!

The only thing left to do is to add the hanging sleeves, finish the binding and add a label of course. I promised myself that this time I won't lay it aside untill it's really finished!

Have a nice weekend! 


8 opmerkingen:

Annelies zei

Wat kan de natuur dan mooi zijn ! Je quilt is lekker fleurig. Goed weekend !

ria vogelzang zei

Prachtig, he, al dat frisse groen! Daar kan ik altijd zo van genieten als het jonge blad weer aan de bomen komt.
En wat wordt je quiltje mooi! Heel schattig!
Fijn weekend!

Ulla's Quilt World zei

Your quilts are so nice! :)
Greetings from Finland!
Hugs, Ulla

Anoniem zei

Mooi he die lucht zo donker met dat frisse groen van de bomen!
Gisteravond hier ook zo mooi en van genoten.
Een leuke quilt is dit toch,maar als je zo een gedeelte laat zien(1 na laatste foto) blijft het een hes met broek voor mij(lol)!
Succes met het afwerken en een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Céleste zei

Hello Ellen,
Your Holliedollies quilt is so cute and the colors are so "fresh"...definitively it's springtime !
Bises de France
Céleste

Ineke zei

Prachtige quilt! Heerlijk even een buitje om de planten en bomen goed laten groeien!

Liefs, Ineke

Guusje, zei

Wat een prachtige foto's. Wat is je quilt mooi ben benieuwd naar het totaalplaatje.

Ellie's Quiltplace zei

@ Annelies: de natuur 'blinkt' zo mooi als het net geregend heeft. En het ruikt ook heerlijk fris, niet meer zo stoffig als ervoor. De plantjes hebben van de bui genoten!

@ Ria: ik vind dit groen ook het mooist, heerlijk fris. Vorig jaar hadden we zoveel groen nog niet, toen was alles veel later.

@ Ulla: thank you!

@ Truus: met een riem met een heeeele grote knoop ;o)

@ Céleste: thank you. Most fabrics were a gift and I'm not sure I would have bought them myself. Buy they look so lovely in this scrappy quilt!

@ Ineke: intussen vragen ze al om een nieuwe bui... Ik ga geregeld met de gieter rond, maar van mij mag het iets regenachtiger worden. Zeker vanaf volgende week, want als het goed is, is dan onze tuin omgewoeld en ingezaaid... Misschien ineens maar zien voor een sprinkler? ;o)

@ Guusje: dankjewel! Hij is intussen klaar, foto's volgen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...