12 september 2015

Inkopen voor 'n nieuw projectje en 'restjes' voor de toekomst...


Gisteravond gingen Mams en ik op pad naar The Log Cabin (nieuwe website!), op zoek naar stoffen voor mijn nieuwe project. Omdat de grote Switch! top net klaar is, had ik zin in een klein werkje en wat is er leuker dan een nieuwe Angel?

Yesterday, Mams and I went to The Log Cabin (new web site!) in search of some fabrics for my new project.
After recently finishing my large Switch! top, I felt like making a small project and what would be better then a new Angel?



Ondanks dat Jacqueline al een en ander had ingepakt voor Ste Marie, was er nog genoeg leuks te zien. Zoals deze 'cupcakes', met 5 verschillende stoffen van eenzelfde kleur, elk 15 x 55 cm. Ik vind vooral de groene heel leuk, ideaal om te gebruiken voor geappliceerde blaadjes!

Despite that Jacqueline had already packed some fabrics and kits for Ste Marie, there were plenty of lovely things to see, like these 'fabric cupcakes' with 5 different fabrics in one color, each 15 cm x 55 cm. I especially love the green one: the fabrics are perfect for appliquéd leaves!


Kijk, daar is Mams haar Miss Emily quilt. Hij hangt daar mooi, boven de rollen stof.
Stoffen voor de quilt, alsook het patroon, zijn verkrijgbaar bij The Log Cabin.

Look, there's Mams' Miss Emily quilt. Above the bolts of fabric it's displayed perfectly!
Fabrics for the quilt, as well as of course the pattern, can be bought at The Log Cabin.


Het theme van het Angel quiltje en het ontwerp heb ik al in gedachten. En deze stoffen passen er perfect bij!
Natuurlijk zullen er, als het patroon uitkomt, ook een aantal pakketjes te koop zijn, maar dit is maar een beperkt aantal!

I have decided on the theme of the Angel quilt and the design. These fabrics are just perfect! 
Of course, there will be some kits available as soon as the pattern is released, but the number will be limited!


Ik heb ook een aantal nieuwe stoffen gekocht, jawel, voor een nieuwe scrap quilt! Ik begin er nog niet aan hoor, maar ik heb al een ontwerp in gedachten en het kan nooit kwaad om al wat lapjes te verzamelen, toch?  ;o)

I've also bought some new fabrics. Yes, for a new scrap quilt! I will not start working on it soon, but I have a design in mind and collecting some fabrics already wouldn't hurt anyone, right? ;o) 


Zoals gewoonlijk worden alle stoffen eerst gewassen en gestreken voor ik ze gebruik in mijn quilts. Dit voorkomt krimpen en afgeven. Het wassen is een gewoonte geworden, een onderdeel van het quiltproces en het is de enige was en strijk waar ik altijd naar uit kijk ;o)

Fijn weekend!

Like usual, the fabrics will be washed and ironed first, before I will use them in my quilt. It avoids shrinkage and bleeding. The washing has become a habit, a part of the quilting process and it's the only kind of washing and ironing I actually like to do ;o)

Have a nice weekend!

4 opmerkingen:

Dientje zei

De stofjes zien er uitnodigend uit. Lekker winkelen zo. Groet, Dini

Sis Voorn zei

Prachtige Miss Emily!!!!
Chapeau ;)

Ellie's Quiltplace zei

@ Dini: veel te verleidelijk allemaal ;o)

@ Sis: dankjewel. Ik geef je complimenten door aan Mams!

Truus zei

Nu begrijp ik waarom jouw stoffenvoorraad niet minder wordt!
Miss Emily is een schitterende quilt.Wie begon het eerst met quilten-je Moeder of jij? Het zit in ieder geval in de familie!!!
Spannend weer een Angel--oei waar is mijn Tea Angel???
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...